پرشین فوم
  1397/07/25         3,209      
کفپوش لاستیکی چیست؟ کفپوش لاستیکی چیست؟ کفپوش لاستیکی یا کفپوش گرانولی، بنام کفپوش پارکی نیز معروف است. این کفپوش دارای روش تولید تخصصی است و هر تولیدکننده‌ای قادر به ساخت آن نیست و تولید با خسارت مواجه می‌شود. کفپوش فوق از لاستیک باکیفیت یا از گرانول خام تولید می‌شود.
5 امتیاز از 1 رای
پرشین فوم
5 امتیاز از 1 رای
     
کفپوش لاستیکی چیست؟
کفپوش لاستیکی یا کفپوش گرانولی، بنام کفپوش پارکی نیز معروف است. این کفپوش دارای روش تولید تخصصی است و هر تولیدکننده‌ای قادر به ساخت آن نیست و تولید با خسارت مواجه می‌شود. کفپوش فوق از لاستیک باکیفیت یا از گرانول خام تولید می‌شود.

کفپوش لاستیکی چه کاربردهایی دارد؟

کفپوش لاستیکی به دلیل مقاومت بالایی که دارد، در فضاهای باز مانند پارک‌ها و زمین بازی استفاده می‌شود. برخی از موارد استفاده آن به شرح زیر است:

 - کف پشت‌بام‌ها پس‌ازاین که عایق‌کاری شد، می‌توان از کفپوش لاستیکی یا کفپوش گرانولی بر روی آن استفاده نمود.

 - کفپوش گرانولی لاستیکی برای فضاهای بازی و کف پارک‌ها بسیار استفاده می‌شود.

 - کف حیاط مهدکودک‌ها از کفپوش‌های لاستیکی پوشانده می‌شود.

 - در کلاس‌های درس و بازی که در مهدکودک‌ها وجود دارند، جهت جلوگیری از آسیب‌دیدگی کف به‌وسیله نیمکت‌های چوبی، از این کفپوش‌ها استفاده می‌کنند.

 - این کفپوش‌ها برای کارخانه‌ها و محیط‌های صنعتی نیز، به دلیل مقاومتش قابل‌استفاده است.

 

 

چه نکاتی را در هنگام خرید رعایت کنیم؟

 - همواره به یاد داشته باشید که کفپوش‌های لاستیکی را به دلیل حساسیت در نوع تولید، از مراکز معتبر تهیه نمایید تا در هزینه صرفه‌جویی کنید؛ زیرا این کفپوش‌ها در صورت تولید نادرست دوام کمی خواهند داشت و شما نیاز به خرید مجدد می‌شوید.

 - چنانچه می‌خواهید یکی از اصول شناخت کفپوش‌های لاستیکی را بدانید، به شفاف یا کدر بودن آن توجه کنید. کفپوش لاستیکی به دلیل آنکه از گرانول خام در تولیدش استفاده می‌شود، باید شفاف باشد. درصورتی‌که به کفپوش لاستیکی کدر برخورد نمودید، مطمئن باشید بی‌کیفیت است.

 - برای هر محیطی، کفپوش لاستیکی با اندازه مناسب خودش تهیه کنید. این به آن معنا نیست که برای یک اتاق ۱۲ مترمربعی کفپوش ۱۲ مترمربعی بخرید، یعنی به‌اندازه‌ی استاندارد آن‌ها دقت کنید. چنانچه می‌خواهید برای یک اتاق کفپوش لاستیکی نصب کنید، از اندازه ۵۰*۵۰ سانتیمتری استفاده نمایید. برای محیط‌های بزرگ، از اندازه‌های ۲*۲ متر استفاده کنید و ...

 - ناهمواری‌های سطح کفپوش، نشان‌دهنده جنس بی‌کیفیت است. پس باید از خرید آن امتناع کنید.

 - هنگام خرید کفپوش لاستیکی، چند بار روی آن دست بکشید. اگر متوجه شدید که ذره‌های ریزی از آن به بیرون می‌ریزد، کیفیت آن پایین است و برای استفاده در محیط‌های داخلی که تنفس در آن زیاد است و فضای بسته‌ای دارند، مناسب نیست.

 

در کل حتی اگر می‌خواهید برای محیط باز کفپوش تهیه کنید، نباید ریزش داشته باشد. برای محیط‌های باز نیازی به دست کشیدن روی آن ندارید، فقط کافی ست که آن را بلند کنید و تکان دهید، ریزش مشخص است. کیفیت این کفپوش‌ها خوب نیست.

 

 

کفپوش لاستیکی گرانول