پرشین فوم
  1400/07/04         1,836      
چه نوع ورق فوم زیره کفش مناسب است؟ چه نوع ورق فوم زیره کفش مناسب است؟ زیره های مختلفی در صنعت کفش سازی برای تولید کفش استفاده می شود. ما قصد داریم ورق فوم زیره کفش را مورد بررسی قرار دهیم مزایای استفاده از آن را در تولید کفش های راحت و استاندارد توضیح دهیم. ابتدا باید بپرسیم ورق فوم زیره کفش چیست؟ به بیان ساده ورق های فوم پلاستیک های نرمی هستند که از حباب های هوا پر می گردند.
1 امتیاز از 1 رای
پرشین فوم
1 امتیاز از 1 رای
     
چه نوع ورق فوم زیره کفش مناسب است؟
زیره های مختلفی در صنعت کفش سازی برای تولید کفش استفاده می شود. ما قصد داریم ورق فوم زیره کفش را مورد بررسی قرار دهیم مزایای استفاده از آن را در تولید کفش های راحت و استاندارد توضیح دهیم. ابتدا باید بپرسیم ورق فوم زیره کفش چیست؟ به بیان ساده ورق های فوم پلاستیک های نرمی هستند که از حباب های هوا پر می گردند.

زیره های مختلفی در صنعت کفش سازی برای تولید کفش استفاده می شود. ما قصد داریم ورق فوم زیره کفش را مورد بررسی قرار دهیم مزایای استفاده از آن را در تولید کفش های راحت و استاندارد توضیح دهیم.

ابتدا باید بپرسیم ورق فوم زیره کفش چیست؟ به بیان ساده ورق های فوم پلاستیک های نرمی هستند که از حباب های هوا پر می گردند. کیفیت این زیره ها با توجه به نوع پلاستیک استفاده شده، کنترل اندازه و کنترل میزان حباب های هوای درون آن تعیین می شود. ورق فوم زیره کفش از از پلاستیک های قابل بازیافت و سازگار با محیط تشکیل شده اند. این فوم ها به صورت فشرده تولید شدند و دارای کشش بالایی بوده و بسیار سبک و مقاوم نیز هستند. همچنین این فوم ها در صنایع تولیدی فراوانی کاربرد دارند.

فوم های کفی کفش در دو گروه تقسیم بندی می شوند و با توجه به خواص و ویژگی های هر گروه برای تولید انواع کفش استفاده می گردند. دو گروه عمده این فوم ها شامل Open cell و Closed Cell است.

منظور از تراکم ورق فوم زیره کفش چیست؟

سفت و یا نرم بودن کف کفش میزان تراکم ورق های فون را نشان می دهد. هر چه ورق فوم نرم تر باشد، بیشتر برای رویه کفش مناسب است. اما از فوم هایی با تراکم بیشتر برای زیره کفش استفاده می شود. میزان فشردگی تراکم این فوم ها نیز مهم است زیرا هرچه زیره ضعیف باشد در اثر فشرده شدن زودتر از بین می رود اما اگر فوم سخت تر باشد، عمر بالاتری دارد.

انواع ورق فوم زیره کفش

انواع مختلفی از ورق های فوم در بازار وجود دارد که هر کدام از آنها با توجه به بافت و خاصیتی که دارند در انواع کفش ها و در قسمت های مختلف کفش به کار برده می شوند. انواع ورق های فوم شامل Closed Cell، Open cell، فوم EVA، فوم PE، فوم SBR، فوم PU، نئوپرن و لاتکس می شود که براساس ماده پلاستیک سازنده آنها از یکدیگر جدا می شوند و همچنین هر کدام از آنها در قسمت های مختلف یک کفش استفاده می گردند. در ادامه اصلی ترین ورق فوم زیره کفش را بررسی می کنیم.

ورق فوم EVA: از این ورق های فوم بیشتر در کفت کفش های ورزشی استفاده می شود. این نوع فوم در عین سبکی دارای دوام بالایی نیز است. انعطاف پذیری این فوم به گونه ای است که بدون هیچگونه مشکل خم و تا می شود و به راحتی به حالت اول خود برمیگردد.

ورق های فوم مشبک: این مدل ورق های بسیار سبک هستند و به دلیل شبکه ای بودن ساختار آن بیشتر مناسب رویه کفش ها می باشند به این دلیل که به راحتی هوا درون کفش جریان داشته و به جلوگیری از عرق کردن پا در کفش کمک می کند.

فوم های Open cell: خاصیت این فوم ها در رد و بدل کردن آزادانه هوا از خود است و مانند اسفنج ها عمل می کنند. به دلیل ساخته شدن این فوم ها از پلاستیک پلی اورتان، دارای جنس نرمی هستند. این گروه از فوم ها در رنگ بندی، تراکم و ضخامت های متفاوت تولید می شوند و با نام KF معروف هستند. از این نوع فوم ها در قسمت های یقه کفش یا زبانه کفش استفاده می گردد.

فوم های Closed Cell: این نوع فوم برخلاف نوع قبل اجازه ورود و یا خروج آزادانه هوا از خود را نمی دهد. این فوم ها دارای تراکم بالاتری نسبت به نوع باز هستند و برای استفاده در زیره کف کفش های رسمی مناسب تر هستند.