پرشین فوم
  1398/09/18         8,971      
فوم رول و انواع آن فوم رول و انواع آن در این نوشته در ادامه توضیح فوم و فوم رول از ابتدا شروع به ارائه توضیحاتی درباره فوم رول و کلیات آن کردیم و سپس انواع فوم رول را بطور کلی نام بردیم و سپس بطور جزئی آغاز به ارائه توضیح در مورد فوم رول پارکت و مزایا و دلایل استفاده از آن پرداختیم
4 امتیاز از 1 رای
پرشین فوم
4 امتیاز از 1 رای
     
فوم رول و انواع آن
در این نوشته در ادامه توضیح فوم و فوم رول از ابتدا شروع به ارائه توضیحاتی درباره فوم رول و کلیات آن کردیم و سپس انواع فوم رول را بطور کلی نام بردیم و سپس بطور جزئی آغاز به ارائه توضیح در مورد فوم رول پارکت و مزایا و دلایل استفاده از آن پرداختیم

فوم رول از انواع دارای اهمیت، مهم و پرکاربرد فوم می باشد که در ضخامت های متفاوت تولید می شود و کاربرد های متفاوتی در صنایع متفاوتی دارد و حتی در ورزش نیز نوع خاصی از این فوم(فوم رول) کاربرد دارد.
انواع فوم رول بطور کلی
فوم رول ها بطور کلی به دو صورت فوم رول سایلنت یا همان پارکت و فوم رول کفاشی و سراجی تولید می شوند.
چرا فوم رول؟
فوم رول دارایی ویژگی مهمی است که آنرا حائز اهمیت کرده آن هم استحکام زیاد آن در عین انعطاف پذیری بالا می باشد.
همین ویژگی باعث شده تا این فوم بسیار پر کاربرد باشد و بسیار مورد توجه قرار گیرد.


مواد تولیدی فوم رول
فوم رول ها همانگونه که کاربرد های متنوع و مختلفی دارند در تولید آنها نیز می توان از مواد اولیه متفاوتی استفاده کرد.
فوم رول ها همانگونه که گفته شد با مواد اولیه متفاوت و مختلفی تولید می شوند و بر اساس همین مواد اولیه تولیدی فوم رول هایی از قبیل LDP و EVA و ... تولید و نام گذاری می شوند.

ویژگی فوم رول
در نگاه به ویژگی های فوم رول و در جمع بندی ویژگی های فوم رول می توان بطور خلاصه به مواردی از مهمترین آنها اشاره کرد از جمله ضخامت های مختلف، رنگ بندی متنوع، دارای ضخامت یکسان در کل سطح رول، استحکام بالا در برابر پارگی، انعطاف پذیری بالا، بدون سطح خراشنده در کل سطح رول و... که با دقت به این ویژگی ها دلایل کاربرد فراوان فوم رول در قسمت های مختلف را می توان یافت برای مثال استفاده آنها در تجهیزات مهدکودک و یا در زیر سازی پارکت ها.
عناوین کاربرد فوم رول
فوم رول ها کاربردهای بسیاری دارند از جمله عناوین کاربرد آن می توان به صنایع نظامی، ساختمان سازی(به عنوان عایق)، صنعت خودرو سازی، صنعت کشتی سازی، استفاده در زیر سازی پارکت ها(جهت جلوگیری از پوسیدگی)، صنعت کیف و کفش از جهت تولید کیف و کفش و چمدان و استفاده در بسیاری از صنایع گوناگون دیگر.
کاربرد های مختلف فوم رول
فوم رول ها در صنایع کیف و کفش و خودروسازی ها برای تو دوزی و داخل دستیگیره ها نیز استفاده می شود اما قصد داریم بطور جزئی و با دقت بیشتری به این امر و کاربرد های کلی فوم رول بپردازیم.

 


فوم رول پارکت
از این فوم رول ها برای زیر سازی و در هنگام نصب پارکت ها و کف پوش های چربی بین زمین و پارکت از جهت عایق صدا، عایق سرما و گرما، جلوگیری از به صدا در آمدن پارکت و عایق رطوبت پارکت برای جلوگیری از بادکردن و پوسیدن آن استفاده می شود.
لازم بذکر است برای این نوع استفاده می توان از دو نوع پارکت معمولی و سایلنت که دارای کیفیت بیشتری است استفاده کرد.