پرشین فوم
  1398/09/20         2,207      
تاتامی و ویژگی های آن تاتامی و ویژگی های آن در این نوشته میکوشیم تا به یکی از محصولات فومی یعنی تاتامی بپردازیم در ابتدا به توضیحاتی کلی در باره تاتامی می پردازیم سپس میکوشیم تا از ویژگی ها و دلایل مهم استفاده و ویژگی های خاص تشک تاتامی بگوییم و در انتها به مکان های استفاده از تاتامی اشاره میکنیم.
5 امتیاز از 2 رای
پرشین فوم
5 امتیاز از 2 رای
     
تاتامی و ویژگی های آن
در این نوشته میکوشیم تا به یکی از محصولات فومی یعنی تاتامی بپردازیم در ابتدا به توضیحاتی کلی در باره تاتامی می پردازیم سپس میکوشیم تا از ویژگی ها و دلایل مهم استفاده و ویژگی های خاص تشک تاتامی بگوییم و در انتها به مکان های استفاده از تاتامی اشاره میکنیم.

در ادامه توضیحات درباره فوم و فوم رول میخواهیم به بخش دیگری بپردازیم که هر کدام از شما تا به این لحظه شاید بارها بار نام آنرا شنیده باشید، تاتامی، نامی آشنا برای اکثر انسانها بخصوص ورزشکاران ورزش های رزمی در این میکوشیم تا اطلاعات شما عزیزان را در رابطه با تاتامی افزایش دهیم و بیش از گذشته شما را با آن و ویژگی ها و مکان های استفاده آن آشنا کنیم.


کفپوش تاتامی
تاتامی در واقع نوعی کفپوش است که از فوم های نرم و قابل انعطاف( فوم پلی اتیلن) تولید شده.
این نوع کفپوش برای مکان هایی که به پوششی نرم و ایمن نیاز دارند بسیار مناسب است.
تاتامی ها در ظاهر شبیه به یکدیگرند اما انواع متفاوت و مختلفی دارند.
تاتامی بدلیل تولید بوسیله فوم های نرم و قابل انعطاف و ویژگی های این نوع فوم از جمله سطحی بدون خراش و صاف و همچنین نرم و قابل انعطاف برای مکان های ورزشی و مکان هایی که به پوششی نرم و ایمن نیاز دارند بسیار مناسب است به همین علت است که از این نوع پوشش در تجهیزات مهد کودک ها تحت عنوان تاتامی مهد کودک استفاده می شود.
این نوع از کفپوش ها دارای طول عمر بالا و کیفیت مناسبی هستند از همین رو و انعطاف و ایمنی بالا آنها مدت هاست از اجزای جدانشدنی تجهیزات مهد کودک ها می باشند.
              

تاتامی

ویژگی های تاتامی
در قسمت های قبل که مورد مطالعه شما عزیزان قرار گرفت به ویژگی های مهم و قابل توجهی از این نوع کفپوش گفته شد از جمله انعطاف بالا، ایمنی و ضربه گیری آن، طول عمر بالا و کیفیت مناسب.
اما در این با ویژگی های دیگر این کفپوش آشنا می شویم برای مثال جالب است بدانیم این نوع کفپوش از فوم ضد آب EVA تولید می شود، با توجه به آج دار بودن سطح تاتامی، روی زمین لغزش و حرکتی ندارد و از لیز خوردن فرد جلوگیری می کند اما باید بدانیم که این نوع کفپوش توانایی جلوگیری از آسیب های ناشی از سقوط از ارتفاع بلند و پرتاب شدن را ندارد.
چرا تشک( کفپوش) های تاتامی؟
در قسمت های قبل به نکات ظریف و قابل توجهی از این نوع پوشش اشاره شد اما علاوه بر سطح صاف و ضد آب تاتامی و همچنین عدم لغزندگی و ضربه گیری آن دلایل دیگری نیز وجود دارد تا ما از این پوشش استفاده کنیم که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم.
تشک های تاتامی به مانند قطعات پازل اما به راحتی و زیبایی در کنار یکدیگر قرار میگیرند، در رنگ های متفاوتی تولید می شوند که خود برای مکان های مختلف حائز اهمیت است، این تشک ها سبک هستند و قابلیت حمل آسان دارند، با توجه به آبگریزی آنها به راحتی قابل شستشو می باشند و به  راحتی می توانیم قطعات در کنار هم را از یکدیگر جدا کنیم و پس از شستشو به آسانی خشک نماییم، عدم تغییر رنگ این تشک ها از ویژگی های مهم آنهاست.
                          

موارد استفاده تشک های تاتامی
این نوع پوشش در سالن های ایروبیک، بدنسازی، سالن های ورزشی مدارس، به عنوان تجهیزات مهد کودک در مهد کودک ها، در سالن های ورزش های رزمی و .... مورد استفاده قرار می گیرند.