پرشین فوم
  1398/09/17         2,270      
آشنایی با انواع فوم و فوم رول آشنایی با انواع فوم و فوم رول در این متن سعی می کنیم تا مخاطب از ابتدا با معنا و چیستی فوم و انواع آن آشنا شود سپس از مزایا و چرایی استفاده از فوم ها سخن به میان می آوریم و در انتها شروع به تعریف فوم رول میکنیم که نوعی پر کاربرد از فوم می باشد.
4 امتیاز از 1 رای
پرشین فوم
4 امتیاز از 1 رای
     
آشنایی با انواع فوم و فوم رول
در این متن سعی می کنیم تا مخاطب از ابتدا با معنا و چیستی فوم و انواع آن آشنا شود سپس از مزایا و چرایی استفاده از فوم ها سخن به میان می آوریم و در انتها شروع به تعریف فوم رول میکنیم که نوعی پر کاربرد از فوم می باشد.

در صنایع و حتی شاید در منازل و اماکن مختلف یکی از اسامی که می شنوید فوم است و قطعا نام یکی از پرکاربرد ترین نوع آن یعنی فوم رول را شنیده اید.
در این نوشته که بیشتر از فوم و فوم رول سخن می گوید قصد داریم شما را با این موضوعات و کاربرد ها و ویژگی های آن آشنا کنیم.
ابتدا قصد داریم در این باره که فوم چیست و چگونه تولید می شود صحبت کنیم و سپس به ادامه مطالب بپردازیم.


فوم
به مانند هرچیزی زمانی می توانیم نیاز سنجی درست و به جایی داشته باشیم تا چیستی و اصل آن مطلب اطلاعات کامل را داشته باشیم از همین رو ما ابتدا میکوشیم تا با اصل موضوع فوم و چیستی آن آشنا شویم.
فوم از جابجایی گاز ها در مایعات و یا جامدات بوجود می آید چوبه پنبه هایی که بر روی برخی از بطری ها مشاهده می کنید و مثال های این چنینی از جمله فوم هایی هستند که شاید روزانه با آنها برخورد کنیم و به سادگی از کنارشان بگذریم.
حجم گاز گفته شده در مایعات و یا جامدات در اکثر موارد بسیار زیاد این ساختار اگر جامد باشد می تواند ساختاری سلولی از نوع باز و یا بسته داشته باشد.
در ساختار سلولی بسته جالب است بدانیم گاز ها به شکل مجزا شکل گرفته و توسط مواد جامد بطور کامل احاطه می شوند و در ساختار باز، این ذرات گاز هستند که به یکدیگر متصل می شوند.
اگر بدنبال مثالی از انواع ساختار سلولی باز یا بسته می گردید می توان به اسفنج به عنوان یک ساختار سلولی باز و تشک کمپ به عنوان یک ساختار سلولی ضد نفوذ بسته اشاره کرد.

 

فوم رول

 

در فوم ها گاز ها در اندازه های مختلفی تقسیم می شوند و باید بدانیم فوم ها انواع متفاوتی دارند و با اسامی و عناوین متفاوتی شناخته می شوند.
ساختار فوم
فوم ساختاری با نظم ندارد بلکه ساختاری آشفته و بی نظم دارد و البته دارای ساختاری چند سطحی است.
کاربرد فوم ها
فوم ها انواع متفاوتی دارند و آنچه مشخص است این است که با توجه به این تنوع کارایی متنوعی دارد برای مثال فوم ها در ساختمان سازی، عایق، مدارس، سالن های تئاتر، تزئین و ... کارایی دارند.

 

فوم رول


چرا فوم؟
فوم ها دارای مزایایی هستند که هرکدام دلیلی بر انتخاب آنهاست برای مثال فوم ها انواع جاذب کننده و دافع آب دارند، انواع منعطفی دارند، عایق حرارتی مناسبی هستند، با رنگ های متنوعی در بازار موجود می باشند، رنگ ثابت دارند، به سادگی قابل برش می باشند و... تمام این مزایا همانطور که گفته شد دلیلی بر انتخاب فوم می باشد.

 

فوم رول
یکی از انواع فوم، فوم رولی یا فوم رول می باشد که از کاربردی ترین انواع فوم می باشد و کاربرد بسیاری در صنعت از جمله صنایع کیف و کفش و خودرو سازی، زیر سازی پارکت و حتی مصارف ورزشی دارد.
این نوع از فوم در ابعاد و ضخامت های متفاوتی تولید می شوند و با توجه به آن کاربرد های متفاوتی دارند که در نوشته بعد به توزیع و تفسیر جامع تری نسبت به فوم رول، انواع و کاربرد آن می پردازیم.